0.1 anectala, anectassi, anecti, anictari, anitanduli, annecta, annectari, annectaru, annetate, annetavano, annitassi.
0.2 Da netto.
0.3 Giovanni Campulu, 1302/37 (mess.): 1.
0.4 In testi mediani e merid.: Destr. de Troya, XIV (napol.).
In testi sic.: Giovanni Campulu, 1302/37 (mess.); Accurso di Cremona, 1321/37 (mess.).
0.7 1 Togliere lo sporco, pulire, riordinare (rif. a oggetti, luoghi, persone). 2 Fig. [Detto dell'anima e dei peccati:] rendere mondo, purificare.
0.8 Roberto Leporatti 24.05.2000.
1 Togliere lo sporco, pulire, riordinare (rif. a oggetti, luoghi, persone).
[1] Giovanni Campulu, 1302/37 (mess.), L. 3, cap. 15, pag. 96.17: Mantanente Deu ś mandau infiniti auchelli, e foru tanti li auchelli quanti foru li sirpenti, ś ki chascunu auchellu prise lu soy sirpente, et annectaru in tal modu killu locu, ki remase puru e nectu et actu ad habitacione».
[2] Accurso di Cremona, 1321/37 (mess.), L. 2, cap. 3, vol. 1, pag. 87.29: Eciandeu Gayu Antoniu, vincitur qui fu di Catilina, ripurtau a li soy tendi li spati, furbenduli et anitanduli da lu sangui.
[3] Sposiz. Pass. s. Matteo, 1373 (sic.), prologo cap. 20, vol. 1, pag. 63.21: curassi et ungissi li plagui, xolvissi li ferri, vistissi li nudi, cum sua grandi pena anectassi li lordi, et per sua grandi dignitati liberassi li captivi...
[4] Destr. de Troya, XIV (napol.), L. 5, pag. 80.7: Et in quisto flume erano facte multe curse e miate de acqua, per li quale discorreva l'acqua da quisto flumme alle plaze de la citate e, quando erano lorde e plene de zozura, le annetavano bene che no nce romaneva lordeze, e, poy che erano annetate le plaze, quilli cursi se appilavano e l'acqua non descorreva plu.
[5] Thes. pauper. volg. (ed. Rapisarda), XIV (sic.), cap. 1, pag. 4.4: Galienus. [4] Item pigla tartaru di vinu e fandi bugliri et poy ti ·ndi lava la testa. Et ananti ti annecta la testa e poy ti la lava cum quista dicta aqua.
2 Fig. [Detto dell'anima e dei peccati:] rendere mondo, purificare.
[1] Sposiz. Pass. s. Matteo, 1373 (sic.), cap. 7 par. 21, vol. 1, pag. 146.5: In cosi supta nui li antiqui sacrificavanu, comu offirianu sangui di agnelli, di becki et di vitelli; et kisti non sunu sacrificiu naturali, ka omni homu iudica essiri contra natura ki lu sangui di li agnelli, etc., anecti et sturbi li peccata.
[2] Sposiz. Pass. s. Matteo, 1373 (sic.), prologo cap. 8, vol. 1, pag. 24.27: Dichi ki omni homu esti immundu, ka nacxi da simenta immunda, et ki sulu Deu poti kistu natu lordu anictari...
[u.r. 20.07.2006]